HOE WERF IK SPONSORS?


Door deelname aan de 11strandentocht kom je in beweging voor jouw hart en maak je, samen met al die andere lopers, een verschil. Jij draagt actief bij aan een hartgezonder Nederland. Wat als je jouw bijdrage nóg groter wil maken? Dan laat je je sponsoren door je vrienden, familie en collega’s. Jouw 11strandentocht wordt hierdoor nog betekenisvoller.  
 
Waarom geld ophalen?  
Op dit moment zijn er 1,7 miljoen Nederlanders met een hart- of vaataandoening. Als we niets doen, zijn dat er over een paar jaar 1 miljoen méér dan nu. Dat moet stoppen. De opbrengst van de 11strandentocht stelt ons in staat te blijven investeren in wetenschappelijk onderzoek én preventie.  
 
Hoe krijg je een succesvolle sponsorwerving voor elkaar? Geen zorgen, we helpen je! 

Tien tips voor sponsorwerving

Tip 1: Maak van de actiepagina jouw pagina
Hoe persoonlijker jouw actiepagina is, hoe meer donaties je ontvangt. Zo simpel kan het zijn. Geef jouw pagina een eigen gezicht door foto’s te uploaden en door je motivatie te delen. Wanneer je af en toe een berichtje plaatst, kunnen mensen jouw ontwikkelingen en voorbereiden op de voet volgen. Hoe leuk! 
Tip 2: Eerst een paar donaties, dan pas verspreiden
Voordat je met iedereen wil delen dat jouw actie gestart is, is het verstandig om alvast een paar donaties op jouw persoonlijke pagina te hebben staan. Een goed voorbeeld laat namelijk anderen volgen! Vraag daarom alvast je beste vrienden om een donatie te doen voordat je andere mensen vraagt om te sponsoren. Als zij al donaties op jouw pagina zien staan, kunnen ze natuurlijk niet meer achterblijven. 
Dan is het nu tijd voor het echte werk!
Tip 3: Haal geld op door te kiezen voor iets wat bij jou past
Ben jij een ware quizmaster? Organiseer dan een online (pub)quiz voor familie en vrienden. In plaats van inschrijfgeld vraag je hen een donatie te doen. Sta jij veel liever in de keuken en/of bak je de sterren van de hemel? Verkoop jouw heerlijkheden aan de buren, vrienden of op het werk en schoolplein. Of ben jij een ware crea bea? Denk dan eens aan het verkopen de door jou gemaakte creaties online via je social mediakanalen. Vergeet dan niet de link naar jouw persoonlijke sponsorpagina toe te voegen!
Tip 4: Deel jouw actie in een breed netwerk
Hoe meer mensen van jouw deelname afweten, hoe beter. Zit je op een (sport)vereniging? Vraag of je een oproepje mag doen in de maandelijkse nieuwsbrief of via de socialmediakanalen. Deze mooie prestatie, is vast iets waar zij trots op zijn. Een berichtje in de klassenapp van jouw kids of de whatsapp groep van de straat, is ook een goede optie. Zo heb je namelijk eenvoudig een groot bereik!
Tip 5: Stuur Whatsapp & sms-berichten
Maak een Whatsapp-groep aan met veel van je contacten die elkaar kennen. Deel jouw actie en verwijs direct naar je persoonlijke sponsorpagina. Bedank in deze groep de mensen die aangeven dat ze gaan doneren zodat alle groepsleden dat zien. Hierdoor is de kans groter dat anderen zich ook betrokken voelen en jouw actie steunen. Als er één schaap over de dam is…! Liever geen Whatsapp-groep? Maak dan 1 enthousiast bericht en deel dit met veel mensen uit jouw contactenlijst. 
Tip 6: Wees lekker actief op je eigen socials
Je eigen socialmediakanalen zijn een heel mooi middel om regelmatig updates te delen (over je voorbereidingen, de tussenstand qua donaties, jouw persoonlijke motivatie etc.) met je achterban. Vergeet vooral niet om altijd te reageren op opmerkingen en donaties. Door de grote interactie op jouw kanalen, zien steeds meer bekenden jouw actie en zijn ze ook geneigd sneller een donatie te doen. En hier geldt zeker: maak gebruik van de kracht van de herhaling. 
Tip 7: Donaties gaan door de maag
Organiseer een gezellig diner voor vrienden en/of familie en vraag een vergoeding voor jouw kookkunsten in de vorm van een donatie voor jouw 11strandentocht. Ze zeggen niet voor niets: liefde gaat door de maag! 
Tip 8: Benader de lokale media
Lokale media zijn vaak te porren voor dit soort mooie, inspirerende initiatieven. Heb jij een mooi verhaal waarom juist jij je dit jaar inzet voor de 11strandentocht? Zet dit op papier en deel het (met een mooie foto van jou in actie) met de redacties van de lokale krantjes bij jou in de buurt.
Bonustip: er achteraan bellen, helpt vaak!
Tip 9: Betrek de lokale ondernemers
Doe jij lokaal je boodschappen? Vraag dan bij de bakker, groenteboer of favoriete kledingwinkel waar je regelmatig komt of je een donatiebus mag neerzetten met een begeleidend A4’tje met daarop jouw motivatie. Doe je het liever helemaal digitaal? Maak dan een QR-code aan met een directe link naar je sponsorpagina, deze kun je uitprinten bij je motivatie. Extra tip: vraag bij jouw supermarkt of je een donatiebus mag neerzetten bij de lege flessen automaat. Klanten kunnen hun flessenbon dan aan jou doneren.
Tip 10: Betrek je donateurs bij je eindsprint
Onze ervaring leert dat de meeste donaties de laatste twee weken voor het evenement binnenkomen. Bereid je dus voor op een eindsprint van jouw actie! Benoem welk bedrag jij wilt halen, dat alle kleine beetjes helpen en vraag je volgers nog eenmaal om een donatie om van jouw 11strandentocht een nóg groter succes te maken.

Zet ‘m op! Enorm dank voor jouw inspanningen!

Hoe hoger het bedrag dat je binnenhaalt, hoe groter de beloning! 

 


100 euro 
Lekker bezig! Je ontvangt een handwarmer om heerlijk bij op te warmen tijdens de tocht der tochten en de koude wintermaanden die volgen.
250 euro 
Wauw, je gaat als een speer. Jij ontvangt een waanzinnige Tefal thermosfles Bludrop t.w.v. 28,45 euro.  De fles is speciaal ontworpen voor de 11strandentocht. Een special edition dus! Let op: de fles die je ontvangt is blauw en niet zwart.
500 euro 
Heel goed gedaan, dank je wel! De enige echte 11strandentochthoodie (t.w.v. 39,95 euro) ligt voor je klaar. Je kunt de hoodie ook los bestellen via onze webshop.
1.000 euro 
Hartenheld! Jij maakt écht het verschil. Bij deze prestatie hoort een grootse beloning: een Beurer pulse activity sensor t.w.v. 57,99 euro!

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen